fbpx

קלינאות תקשורת

מטרת הטיפול היא לאפשר תקשורת מיטבית בין המטופלים לסובבים אותם בצורה קלה ונוחה ככל האפשר.

לאחר המפגש הראשוני עם הילד והוריו, יוצבו מטרות טיפוליות וייקבע אופן הטיפול. חלק מהטיפולים יתרחשו באופן פרטני וחלקם בטיפול קבוצתי, בהתאם לצרכי הילד, ובהחלטה משותפת של ההורים והקלינאית המטפלת.

בתהליך הטיפולי הקלינאית מאבחנת, בוחרת ומעניקה טכניקות וגישות טיפול, מדריכה את המטופל והמלווים אותו לעבודה ותרגול בין טיפולים, מתאימה לפי הצורך עזרים ומציבה מטרות טיפוליות בהתאם לצרכיו של כל ילד ומשפחתו. 

קלינאיות התקשורת של החממה:

ירדן אהרונין

בוגרת .B.A בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה, בעלת נסיון רב בעבודה עם ילדים ובני נוער. כיום עובדת כתומכת הוראה מתי"א – משרד החינוך.

במשך מספר שנים לקחה חלק בצוות החינוכי של ביה"ס ריאלי מטו"ס.

 

סיון דניאל

קלינאית תקשורת עם ניסיון רב בעבודה עם ילדים.


בוגרת תואר ראשון בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת חיפה, עם ניסיון של 5 שנים בטיפול בילדים המתמודדים עם קשיי תקשורת, עיכובים התפתחותיים, ואתגרים בתחומי השפה, המשחק והדיבור.

לאורך השנים צברה סיון ניסיון מקצועי מגוון:


• עבודה במרכז "מילמן" לטיפול בילדים על רצף האוטיזם.


• מסגרות שונות של משרד החינוך, בהן ליוותה ילדים ומשפחותיהם לאורך הדרך.


• הנחיית קבוצות טיפוליות ייחודיות, כמו קבוצות הכנה לכיתה א', קבוצות לפיתוח מיומנויות חברתיות, וקבוצות המיועדות לילדים עם ASD.


האני מאמין של סיון הוא "שטיפול מוצלח הוא כזה המותאם אישית לכל ילד, תוך הבנת הצרכים הייחודיים שלו ושילוב ההורים בתהליך. במהלך הטיפול אני משלבת מגוון עזרים יצירתיים ואינטראקטיביים, שהופכים את הלמידה וההתפתחות לחוויה חיובית, מהנה ומשמעותית.
אני כאן ללוות אתכם ואת ילדכם במסע לשיפור התקשורת, השפה והביטחון העצמי. יחד נציב מטרות ונשיג אותן בצורה חווייתית ומחזקת".

ריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק מסייע לאנשים בעלי הפרעה בתפקוד עקב לקות פיזית, נפשית, קוגניטיבית או תקשורתית, לחיות חיים עצמאיים במשפחה ובחברה עד כמה שניתן. מטפל מתמקד במגוון הפעילויות המבוצעות על ידי המטופלים ביום-יום במטרה לשפר את רווחתם ולאפשר להם לפתח או לשחזר מיומנויות חברתיות, מיומנויות משחק ויכולות למידה התואמות את גילו.

לאחר המפגש הראשוני עם המרפא בעיסוק, יוצבו מטרות טיפוליות וייקבע אופן הטיפול. חלק מהטיפולים יתרחשו באופן פרטני וחלקם בטיפול קבוצתי, בהתאם לצרכי הילד ובהחלטה משותפת של ההורים והמרפא.ה בעיסוק.

מרפאות בעיסוק של החממה:

דקלה ברגר

בוגרת תואר ראשון בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת תל אביב. בעלת תעודת הוראה בחינוך המיוחד.

משנת 2018 עובדת במשרד החינוך עם ילדים על הרצף האוטיסטי בגני תקשורת ועם ילדים עם עיכוב התפתחותי.

מטרתו של טיפול בריפוי בעיסוק לקדם מיומנויות קוגניטיביות, מוטוריות וחברתיות כדי לאפשר לילד להשתתף באופן פעיל ועצמאי בחיי היום יום.
ילדים לומדים ומתפתחים דרך המשחק והחוויה לכן הטיפול מבוסס על שימוש בכלים, פעילויות ומשחקים המותאמים לגילם, לצרכיהם ולתחומי העניין שלהם.

שי גפני שור

מרפאה בעיסוק בעלת ניסיון של למעלה מ-11 שנים בעבודה עם ילדים. בוגרת תואר ראשון בריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה.

בעלת ניסיון רב בטיפול בילדים בגילאים שונים ועם מגוון קשיים התפתחותיים.

במהלך העשור האחרון עבדה שי בגנים שיקומיים לילדים על הרצף האוטיסטי וכן גנים שיקומיים לילדים בעלי לקויות שמיעה.

במסגרת הטיפול, שי עוזרת לכל ילד לממש את הפוטנציאל שלו, לחזק את כישוריו, ולהקנות לו כלים משמעותיים להשתתפות פעילה ומוצלחת בחיי היומיום.

בטיפול נעבוד על מיומנויות קוגניטיביות, מוטוריות וחברתיות. שי מאמינה בגישה מותאמת אישית, הרואה כל ילד כאדם שלם עם צרכים ייחודיים, ופועלת מתוך שיתוף פעולה עם ההורים והמשפחה.

זה המקום להתחיל:

דרכי התקשרות

כתובת החממה

שד' אבא חושי 15, חיפה