אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
אבחון דידקטי הינו תהליך של זיהוי ומיפוי מיומנויות, התנהגויות ואסטרטגיות למידה של המאובחן.
מטרות האבחון הן: לאתר קשיים וליקויי למידה, לנסות להסביר, ככל הניתן, את מקורם ולמפות נקודות חוזק ונקודות אותן יש לחזק (הקשיים והלקויות).
לאחר האבחון ניתן לבנות תכנית התערבות אישית שתאפשר למאובחן לצמצם פערים, להתקדם ולשפר הישגים, תוך התחשבות בקשייו מחד וביכולותיו מאידך. אבחון דידקטי נדרש לקבלת התאמות מסויימות בבחינות הבגרות (לדוגמא, הארכת זמן במבחן).
לעתים משלבים אבחון זה יחד עם אבחון פסיכולוגי – לאבחון פסיכודידקטי – במטרה לקבל תמונה רחבה יותר של הקשיים
אבחון פסיכודידקטי- אבחון פסיכו דידקטי הינו אבחון משולב -דידקטי ופסיכולוגי, הכולל הערכה דידקטית מעמיקה של תפקודי הלמידה, לצד הערכת מנת משכל והערכה כללית של התחום הרגשי.
מטרתו לתת אבחנה לגבי השפעת גורמים קוגניטיביים, רגשיים וקשביים על הלמידה ומתן המלצות לתכנית התערבות כוללת.
אבחון קשב- מבוצע ע"י רופא מומחה בתחום הקשב/ נוירולוג ילדים
הפרעה בקשב ובריכוז הינה הפרעה התפתחותית שכיחה למדי שבסיסה נוירו-ביולוגי . ההפרעה גורמת לקשיים משמעותיים בתפקוד האקדמי, התעסוקתי, הרגשי וההתנהגותי.
האבחון הוא אבחון קליני המתבסס על האנמנזה, דיווח על השתתפות הילד בבית הספר בתחומי הלמידה, הקשב וההתנהגות , בנוסף לכך, על אבחון הילד ומבחני העזר . במקרים מסוימים, תתקבל המלצה על מבחן קשב ממוחשב ככלי עזר לתמיכה באבחנה.
נדון בצורך ובאפשרות לטיפול תרופתי, צורך באבחון דידקטי או פסיכודידקטי, מתן המלצות להתאמות בלימודים ובמבחנים.
אבחון התפתחותי (לגילאי 0-6)- מבוצע ע"י רופא מומחה בתחום הקשב/ נוירולוג ילדים
אבחון התפתחותי מיועד לגילאי 0-6. מטרתו היא לקיים הערכה מקיפה של תחומי ההתפתחות השונים של הילד.
האבחון הינו אבחון קליני אשר במהלכו הרופאה מעריכה את התפקודים הקוגנטיביים, המוטוריים, השפתיים, ההתנהגותיים והחברתיים-רגשיים.
ההערכה הקלינית כוללת בתוכה את דיווחי ההורים והצוות החינוכי.
ההערכה הכוללת מאפשרת לרופאה לבנות תוכנית טיפול מותאמת לילד, בהתאם ליכולותיו וצרכיו ולהפנות אותו להמשך טיפולים רלוונטיים במידת הצורך.
מועדי האבחונים נקבעים מראש בתיאום מול משרד החממה והמאבחן.ת (מלבד ימי שישי, שניתן לתאמם באפליקציה)
פסיכולוגים בחממה:
אבחונים:
נדב הריס
פסיכולוג קליני- מדריך (טיפולים רגשיים,אבחונים)

גלית היימן
מומחית בטיפול ואבחון לקויות למידה
משנת 2008 גלית עוסקת בהוראה מתקנת לילדים ובני נוער לקויי למידה, ועורכת אבחונים דידקטיים באופן פרטי ובמסגרות שונות.
בתחום ההוראה המתקנת עבדה כמורת שילוב ברשת בתי הספר "עמל" ובעשור האחרון עובדת כמרכזת שילוב בביה"ס הריאלי מתחם מטו"ס.
כמו כן העבירה לסטודנטים קורס בתחום ההוראה המתקנת ואסטרטגיות למידה במכללת "לימודי חוץ".
בתחום האבחונים הדידקטיים, לאורך השנים פעלה כמנהלת המקצועית של הקליניקה לאבחון ילדים ונוער באוניברסיטת חיפה, וערכה אבחונים דידקטיים לסטודנטים במכון יה"ל (יחידת התמיכה לסטודנטים לקויי למידה) באוניברסיטת חיפה.
כיום, חלק מעבודתה הינו בעבודה בוועדות המחוזיות של משרד החינוך לאישור התאמות בדרכי הבחנות בבחינות הבגרות.
בתיה פינק
פסיכולוגית קלינית ומאבחנת פסיכו-דידקטית
בעלת תואר ראשון במסלול הדו חוגי לפסיכולוגיה- קרימינולוגיה באוניברסיטת אריאל בשומרון בהצטיינות יתרה, ובעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי "פרס".
ד"ר צופיה קסטל
רופאת ילדים ומומחית בנוירולוגיית ילדים והתפתחות הילד
את לימודי הרפואה סיימה בטכניון ב 1989, לאחריהם התמחתה ברפואת ילדים בבי"ח רמב"ם.
בהמשך ,למדה את תחום התפתחות הילד במרכז "חנה חושי" , המכון הראשון שהוקם בארץ ואשר היה בזמנו בבית החולים בני ציון. את התחום הנוירולוגי של ההתמחות השלימה בביה"ח איכילוב.
במהלך השנים אבחנה וניהלה מערכים וצוותים רב תחומיים בנושאים המתייחסים לספקטרום רחב של קשיים בהתפתחות -החל מהגיל הרך מבעיות מוטוריות, מיומנויות משחק, היבטים חברתיים והתפתחות השפה , בהמשך לקראת בת הספר רכישת מיומנויות למידה , הפרעות קשב ועד להפרעות מורכבות כמו אוטיזם.
צופיה מבצעת אבחוני קשב ואבחון להתפתחות הילד (0-6), לתיאום יש לפנות לצוות החממה באמצעות דרכי ההתקשרות.